VÄIKE MAJA MARTA TÄNAVAL...

Ühe vana puumaja restaureerimise lugu.
www.martaguesthouse.weebly.com
Restoration of an old 1901 built wooden house.




12 April 2011

KEEMIATUND VOL2: BOORAKS

Kirjutage, kui teate lähemalt... :)

Minule tekitas retsepte lugedes vastakaid tundeid aine nimega booraks, mis retseptides agaralt kasutamist leiab. (Kaseiinvärvi (kohupiimavärvi) saab ka lubipastat lisades valmistada. Järgmisel korral nii proovingi..)

Kuid seekord kasutasime nagu paljud teisedki oma retseptuuris booraksit. Mõtlesin, et kuidas küll käib booraks kontseptsioonilt kokku loodusliku ja keemiavaba värviga?? Sest teadupärast on booraks mürgine ning apteekides teda enam samuti ei pakuta.

Kirjutasin sel teemal ka ühele firmale, kes loodusvärvidega tegeleb ning sain sealt kiire ja abivalmis vastuse - lubati konsulteerida lausa keemikuga ning mulle siis ka vestluse tulemusest teada anda! :) Minu poolt tõstatatud küsimus olevat põhjendatud, kuid keemilistes (enamikes poevärvides) olevat NIIVÕRD palju keemiat, et seda nimistut oma silmaga nähes kaob nende kasutamise soov igaveseks!

Mina enam poode külastades tavavärve "ei näegi"! Värvivõimalusi kaaludes on silme ees vaid looduslike värvide rikkalik valik: õllelasuur, munaõlitempera, kaseiinvärv, linaõlivärv, lubivärv jne.. Kui booraksi kohta uudiseid saan, kirjutan neist siin kohe!

ps. Tänase päevani vastust ei ole saanud! (Täna on 22.11.2011). Püüan lähiajal kontakte värskendada ja uuesti küsida.

4 comments:

Anonymous said...

Kas need lubatud booraksiuudised on siin kuskil juba olemas?
Kunagi tõrjus mu ema booraksiga sipelgaid ja kui aastaid hiljem segasime tuttavatega kaseiinvärvi, siis tuli mulle ka analoogne mürgisuseküsimus pähe, sinna see vastuseta seni jäigi.. Nüüd lugesin siit ja jäin huviga passima.

Mai-Liis said...

Kahjuks ei ole nad muidugi mulle enam kirjutanud. Otsin meili üles ja kui leian, küsin uuesti üle. Ehk siis vastavad. Samas: ehk saab mõne tuttava apteekriga konsulteerida..

Anonymous said...

Booraks sobib loodusliku värvi konseptsiooniga kokku, sest ta on ise sellisel kujul loodusest vabalt saadav. See et tal on oma keemiline nimetus ei muuda teda veel kurjaks "keemiaks". Mürgisusest ei tea ma midagi, sisse seda ei sööks aga samamoodi ei sööks ma ju lupja Ja ometi ei räägi keegi lubjast kui mürgist.
Aga aitäh selle postituse eest, sest enne selle lugemist olin ma booraksi suhtes täiesti tuhm :D nüüd võtsin kätte ja uurisin lähemalt.

Mai-Liis said...

Suured tänud postituse eest! Küsimus tekkis eelkõige seetõttu, et tean, et varem oli booraks apteegist saadaval, nüüd enam mitte (muidugi on see info kolmandate isikute kaudu minuni jõudnud).. :-) Lisaks kasutatakse vist näriliste tõrjes.. Seetõttu siis... Kuidas sa asja uurisid? Väga hea, kui saab infot selle kohta.